pracownicze.com.pl

Wysyłasz swoich pracowników do innego miasta? 

Dowiedz się, jakie warunki muszą spełniać noclegi.

To już nie czasy, kiedy Polska nie dorównywała jakością usług krajom Zachodniej Europy. Noclegodawcy coraz bardziej starają się sprostać nawet globalnym wymaganiom, choć niestety, jeszcze nie wszyscy to robią. My jednak dokładnie wiemy, jak zapewnić naszym gościom komfort przebywania na wyjazdach, a przedsiębiorcy mogą nam w pełni zaufać, gdy oddelegowują swoich pracowników do wypełniania obowiązków zawodowych w innych miastach.

Główne, obowiązujące zasady noclegowe

Przedsiębiorcy, wysyłają swoich pracowników do innych miast w celu realizacji projektów lub na szkolenia. Te pierwsze to często praca na budowie, przy montażach lub współpraca sprzedażowa, a więc wymagające wysiłku i odpowiedzialności zadania. Szkolenia z kolei wymagają dużej koncentracji, skupienia i wypoczętego umysłu, by zapewnić poszerzenie kompetencji. Pracodawcy zobligowani są wówczas do pokrycia kosztów podróży, zakwaterowania i wyżywienia oddelegowanym.

Formy zakwaterowania bywają różne. Jednakże, w każdym przypadku, zachowane normy powinny być rygorystyczne nie tylko na piśmie, ale w pełni przestrzegane przez noclegodawców. Jakie wymogi w takim razie muszą spełniać pomieszczenia, które wynajmowane są dla pracowników?

Wymagania ogólne

Zgodnie z prawem, warunki zakwaterowania są sprecyzowane i powinny być odpowiednio dobrane pod względem wyposażenia i dostępnej przestrzeni w pomieszczeniach. Podstawami, które powinny być zachowane są właściwa proporcja przestrzenna oraz jej organizacja, przy uwzględnieniu zasad bezpieczeństwa pożarowego. Zakwaterowanie, bez wyjątków, ma być dopasowane do rozwoju społeczeństwa i techniki. Stąd konieczny jest dostęp do odpowiednich mediów i udogodnień umieszczonych w lokalach mieszkalnych, pozwalających na komfort przebywania w nie swoim miejscu zamieszkania. Z kolei zachowanie czystości nie ma prawa przywodzić jakichkolwiek niepożądanych odczuć. Nie ma mowy o śladach wilgoci lub zagrzybienia, bo wszystko to wpływa na zdrowie pracowników, zwłaszcza przy długotrwałym przebywaniu w delegacji. W takich sprawach pracodawca nie może oszczędzać. Niedozwolone jest kwaterowanie osób w lokalu firmy lub miejscu pracy.

Pracownicy na wyjazdach mają pełne prawo posiadania dostępu do:

  • pomieszczeń ze sprawnie działającą wentylacją i spełniających zasady BHP;
  • własnej sypialni z możliwością otwierania okna. Jeśli jest ona duża, w jej obrębie powinny znajdować się sprzęty do wypoczynku. Jeżeli jest ona mała, osobno powinien być zagwarantowany dostęp do pokoju dziennego z krzesłami, sofą i telewizorem;
  • łazienki i WC. Konieczne minimum to zamykane toaleta i prysznic, przypadające na 5-6 zakwaterowanych;
  • pralni, gdzie można również wysuszyć ubrania;
  • szafy, bądź garderoby na odzież;
  • przestrzeni do przygotowywania i spożywania posiłków (jadalni, stołu, krzeseł) oraz przechowywania żywności (lodówki),
  • wysprzątanych, czystych pomieszczeń i niezniszczonych sprzętów.



Ponadto pracodawca, który wybiera obiekt pod zakwaterowanie oddelegowanych, nie może pominąć potrzeby prywatności osób, które zatrudnia.

Wyselekcjonowanie odpowiedniego zakwaterowania, to nie lada gratka, jednak nie wolno wybierać lokalów jakichkolwiek. Niezadowolenie ze spędzonego w takim miejscu czasu, skutkuje pogorszeniem jakości pracy lub niską efektywnością przebytego szkolenia. Przedsiębiorcy, którzy chcą ulokować swoich pracowników w danym miejscu, powinni zadać sobie pytanie: „Czy ja sam chciałbym nocować w takim miejscu?”. Kwatery spełniające powyższe wymagania, a nawet znacznie je przewyższające, są dostępne. Zapraszamy do skorzystania z naszej oferty, bo szkoda czasu na poszukiwanie wątpliwych usługodawców. 

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

ZADZWOŃ

48 669-670-970
48 502-312-129
48 695-781-861 - serwis

GODZINY PRACY

poniedziałek - piątek 8:00 - 22:00
sobota, niedziela 10:00 - 18:00